Ολοκληρώθηκε η περίφραξη του δικαστικού μεγάρου Καβάλας που τοποθετήθηκε για να προστατευτούν οι περαστικοί από τα μάρμαρα που αποκολλούνται κατά καιρούς από την πρόσοψη του κτιρίου.

 

Το επόμενο διάστημα αναμένεται η ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει το έργο της απομάκρυνσης του συνόλου των μαρμάρων από το κτίριο.

 

Όπως είπε μιλώντας στο KavalaNews.gr ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας Γιώργος Γραμμένος τα κάγκελα έξω από το κτίριο τοποθετήθηκαν μετά τις υποδείξεις της Πολεοδομίας για τη λήψη προστατευτικών μέτρων προς αποφυγή κινδύνου για τους διερχόμενους.

 

Το έργο περιλαμβάνει την αποξήλωση όλων των μαρμάρων από την πρόσοψη και από τα πλαϊνά μέρη του κτιρίου.

 

Σύμφωνα με τον κ. Γραμμένο το κτίριο θα αλλάξει τελείως μορφή.

 

Θα γίνει θερμομόνωση και στη συνέχεια σοβάντισμα και βάψιμο.

 

Όπως είπε ο Δικηγορικός Σύλλογος Καβάλας είχε από την αρχή ενστάσεις για την τοποθέτηση των μαρμάρων.

 

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο 1.300.000 ευρώ με τις εκπτώσεις υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περί τις 700.000 ευρώ και την υλοποίηση έχει αναλάβει η «Κτιριακές Υποδομές Δημοσίου ΑΕ». Μόλις ολοκληρωθεί το έργο οι σιδεριές θα απομακρυνθούν από τον περίβολο του κτιρίου.

 

 

Με τον τρόπο που τοποθετήθηκε η περίφραξη για το έργο δεν τηρείται η νομοθεσία για την όδευση τυφλών

 

 

Την ίδια ώρα η περίφραξη που τοποθετήθηκε μπροστά από την πρόσοψη του κτιρίου έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 7 για τον οδηγό όδευσης τυφλών στον νόμο για προσβασιμότητα στο φυσικό και δομημένο για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών.

 

Σύμφωνα με τη νομοθεσία μεταξύ άλλων προβλέπεται: Για την ασφαλή διακίνηση των ατόμων με οπτική αναπηρία επιβάλλεται η κατασκευή οδηγού όδευσης τυφλών που αποβλέπει στην καθοδήγησή τους σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών, που προορίζονται για την κίνηση, στάση και δραστηριότητα πεζών.

 

Ως οδηγός όδευσης τυφλών ορίζεται λωρίδα της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών, διαφορετικής υφής και χρώματος από το δάπεδό της, που αποβλέπει στην καθοδήγηση και ασφαλή διακίνηση των ατόμων με προβλήματα στην όραση. Κατασκευάζεται σε απόσταση 0.50μ κατ’ ελάχιστον από την ρυμοτομική γραμμή.

 

Ο οδηγός όδευσης τυφλών κατασκευάζεται με πλάτος 0,30μ έως 0,60μ εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών και στις ειδικές θέσεις που αναφέρονται κατωτέρω, συνίσταται δε από λωρίδες επίστρωσης, διαφορετικής υφής και χρώματος από το υπόλοιπο δάπεδο της ζώνης.

 

Για την κατασκευή του οδηγού όδευσης τυφλών χρησιμοποιούνται τετράγωνες πλάκες αντιολισθηρές, πλευράς «Οι πλάκες αυτές τοποθετούνται εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών, εφόσον αυτή έχει πλάτος ίσο ή μεγαλύτερο του 1,50μ. Επιστρώνονται ευθύγραμμα και σε απόσταση 0,50 μ. κατ’ ελάχιστον από τη ρυμοτομική γραμμή ή προεξοχή κτηρίου σε ύψος μικρότερο των 2,20μ. Η ίδια απόσταση κρατείται και από οποιοδήποτε άλλο εμπόδιο ή εξοπλισμό του χώρου».