Θετικές εξελίξεις αναμένονται στον τομέα των εξαγωγών ακτινιδίου και στο άνοιγμα της ελληνικής αγοράς προς την Ταϊβάν, καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις μεταξύ των δύο χωρών για την υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας.

 

Το νέο άνοιγμα στην ταϊβανέζικη αγορά αφορά, μεταξύ άλλων, παραγωγούς από την Χρυσούπολη Καβάλας και την Άρτα που ήδη εξάγουν τα ακτινίδια τους στην δυναμική καταναλωτική αγορά της Κίνας μέσω της διεθνούς εταιρείας Yiannis International που εδρεύει στις δύο χώρες και δραστηριοποιείται στην εισαγωγή και στο εμπόριο φρούτων σε Κίνα και Ταϊβάν.

 

Σε δηλώσεις του στο ThessToday.gr o κ. Παναγιώτης Κατσιγιάννης, Operations Manager της εταιρείας ανέφερε ότι «εισάγουμε νωπά φρούτα πάνω από 20 χωρών της ηπείρου κυρίως στην αγορά της Κίνας, ενώ στόχος μας είναι η προώθηση των ελληνικών ακτινιδίων και στην Ταϊβάν το επόμενο διάστημα, εφόσον εγκριθεί το πρωτόκολλο συνεργασίας. 

 

Στην Κίνα εισάγουμε από την Ελλάδα μόνο τα ακτινίδια σε συνεργασία με τους παραγωγούς μας σε Καβάλα και Άρτα». Σημειώνεται ότι η εταιρεία εισάγει ακόμη, ανάλογα με την εποχή και το κλίμα, φρούτα όπως κεράσια, μήλα, σταφύλια, πορτοκάλια, νεκταρίνια από χώρες της Βόρειας και Νότιας Αμερικής, τον Καναδά, την Χιλή, την Αργεντινή, την Αυστραλία και την Νέα Ζηλανδία.

 

Η ζήτηση του ακτινιδίου

 

Όσον αφορά την ζήτηση από Κίνα για τα ελληνικά ακτινίδια, ο κ. Κατσιγιάννης σημείωσε ότι η πορεία του φρούτου ήταν ανοδική πριν την πανδημία. 

 

Ωστόσο, λόγω του κορωνοϊού η ζήτηση μειώθηκε έως και 50%, ενώ σιγά σιγά ο κλάδος του εμπορίου στην Κίνα εμφανίζει σημάδια επανάκαμψης. «Η συγκεκριμένη χώρα επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία, έγινε παύση της εισαγωγής και πρόσφατα επανήλθε στην κανονικότητα. Η ανάκαμψη στην αγορά της Κίνας θα καθυστερήσει λίγο σε σχέση με την Ευρώπη. 

 

Τα φρούτα, παρ’όλα αυτά κινήθηκαν σε άλλες αγορές εν μέσω υγειονομικής κρίσης όπως Βόρεια Αμερική και Ινδία», εξήγησε στο ThessToday.gr ο κ. Κατσιγιάννης.

 

«Χτύπημα» από το κύμα της ακρίβειας 

 

Το εμπόριο φρούτων επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό και από το κύμα της ακρίβειας, καθώς το κόστος παραγωγής και των μεταφορικών εκτοξεύτηκε. 

 

Οι τελικές τιμές πώλησης αυξήθηκαν αλλά, όπως τόνισε ο κ. Κατσιγιάννης, δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική αύξηση που θα έπρεπε να υπάρχει. «Οι καταναλωτικές συνήθειες των Κινέζων άλλαξαν και επικεντρώθηκαν στα απολύτως απαραίτητα τρόφιμα με τα φρούτα να μην βρίσκονται ψηλά στη λίστα», υπογράμμισε.

 

Σχετικά με την Ταϊβάν, ο Operations Manager της εταιρείας Yiannis International εξέφρασε την αισιοδοξία του για θετικά αποτελέσματα ώστε να διεισδύσουν στην αγορά με τα ελληνικά ακτινίδια. «Τόσο η Κίνα όσο και η Ταϊβάν πρόκειται για δύο πολύ καλές καταναλωτικές αγορές. 

 

Η Κίνα μάλιστα, έχει τεράστια αγοραστική δύναμη με πολλές ευκαιρίες για τους Έλληνες παραγωγούς. Πέρα από αυτές τις δύο χώρες, ευελπιστούμε και σε περαιτέρω άνοιγμα νέων ασιατικών αγορών που βρίσκονται σε ανάπτυξη για το εμπόριο φρούτων», είπε καταλήγοντας ο κ. Κατσιγιάννης.

 

πηγή: thesstoday.gr