Η Αλεξανδρούπολη γιορτάζει τα 150 χρόνια από τη δημιουργία του λιμανιού της το οποίο στην ουσία δημιουργήθηκε χάρη στην άφιξη του σιδηρόδρομου στην περιοχή, το 1870. 

 

Πρόκειται για υποδομές που δημιουργήθηκαν πολύ πριν ιδρυθεί η ίδια η πόλη που έχει ηλικία περίπου ενός αιώνα. Για την ακρίβεια, ήταν οι υποδομές αυτές που έδωσαν την ώθηση στο μικρό ψαροχώρι Δεδέαγάτς της οθωμανικής αυτοκρατορίας ώστε να εξελιχθεί σε μια μικρή, διαρκώς αυξανόμενη σε πληθυσμό τοπική κοινωνία. 

 

Οι υποδομές εκείνες του 1870 υπηρετούσαν την έννοια των συνδυασμένων μεταφορών. Η εταιρία Ανατολικών Σιδηροδρόμων επέλεξε την περιοχή για να δημιουργήσει έναν τερματικό σταθμό στο Αιγαίο, ο οποίος είχε σύνδεση τόσο με την Κωνσταντινούπολη όσο και με τις πόλεις της Μακεδονίας. 

 

Κατά την επετειακή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης 23 Ιουλίου 2020, για τα 150 χρόνια του λιμανιού, το παρών έδωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ

 

Ο κ. Παναγιωτόπουλος αναφέρθηκε στα έργα που έχουν γίνει για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών καθώς και στα έργα διασύνδεσης της περιοχής με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα αλλά και τα δίκτυα των αγωγών αερίου. 

 

Όπως είπε, η παρουσία του μεταγωγικού πλοίου Endurance, του μεγαλύτερου πλοίου που έχει καταπλεύσει έως τώρα στην Αλεξανδρούπολη, αποτελεί απόδειξη των δυνατοτήτων του λιμανιού. 

 

Σημειώνεται ότι το Endurance έφερε δυνάμεις και υλικό (στρατιωτικά ελικόπτερα και οχήματα) για τη μεγάλη ΝΑΤΟϊκή άσκηση «Atlantic Resolve 2020» η οποία θα διεξαχθεί στην Ρουμανία. 

 

Τα ελικόπτερα συναρμολογούνται στην Αλεξανδρούπολη και θα πετάξουν για Ρουμανία μέσω του αεροδρομίου «Δημόκριτος» ενώ το υπόλοιπο υλικό θα μεταφερθεί -για πρώτη φορά- σιδηροδρομικώς μέσω Βουλγαρίας και με γερμανική αμαξοστοιχία. 

 

Η είσοδος του τρένου στο λιμάνι θα σημάνει και την επαναφορά της συνδυασμένης μεταφοράς.

 

Η Αλεξανδρούπολη και η Καβάλα αποτελούν στρατηγικές προτεραιότητες είπε μεταξύ άλλων στο χαιρετισμό του ο Τζέφρι Πάιατ, τονίζοντας τη συμμετοχή αμερικανικών και ελληνικών κεφαλαίων στα σχεδιαζόμενα έργα.