Πρωτοσέλιδα

 

 

 

 

Δήλωση Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ: Το Υπουργείο Ναυτιλία ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των 10 Περιφερειακών Λιμανιών της χώρας. Η Ελλάδα δεν έχει άλλα περιθώρια γιατα δεξιάς κοπής σχέδια ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας»

 

Η αντίστροφη μέτρηση για την ιδιωτικοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών, μόλις άρχισε στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Η εκκίνηση δόθηκε με Δελτίου Τύπου του Υπουργείου που εξεδόθη στις 29/10/2019 και τιτλοφορείται «Σύσκεψη με την διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ υπό την Προεδρία του ΥΝΑΝΠ κ. Γιάννη Πλακιωτάκη Θετικά τα πρώτα μηνύματα για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών», στο οποίο και αποκαλύπτεται πλήρως το πολιτικό σχέδιο της Κυβέρνησης για την τύχη των 10 Περιφερειακών Λιμανιών της χώρας (Αλεξανδρούπολη - Βόλος - Ελευσίνα - Ηγουμενίτσα -Ηράκλειο - Καβάλα - Κέρκυρα - Λαύριο - Πάτρα- Ραφήνα).

 

Εκεί λοιπόν που ο ΣΥΡΙΖΑ,  μέσα σε καθεστώς ακόμη Μνημονίων, διαπραγματεύθηκε με τους θεσμούς και πέτυχε να μην ιδιωτικοποιηθούν τα 10 λιμάνια της χώρας, αλλά να αναπτυχθούν με το μοντέλο της υποπαραχώρησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, σύμφωνα δηλαδή και με τη διεθνή πρακτική, όπου το Δημόσιο κρατά την ιδιοκτησία και αξιοποιεί, μέσω ΣΔΙΤ, συγκεκριμένους τομείς ή εγκαταστάσεις των λιμανιών, η Κυβέρνηση ομολογεί ευθαρσώς ότι η στρατηγική της, εκτός από την επιλογή των υπο-παραχωρήσεων, είναι «η πλήρης παραχώρηση και η πώληση μετοχών».

 

Εκεί που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενίσχυσε τους δέκα Οργανισμούς Λιμένα, έτσι ώστε να μην χάσουν τον Δημόσιο χαρακτήρα τους, δίνοντας τους τα κατάλληλα θεσμικά εργαλεία για να αναπτύξουν περαιτέρω δραστηριότητες που θα στήριζαν ισόρροπα και με σχέδιο τις τοπικές κοινωνίες,  το Υπουργείο Ναυτιλίας σήμερα εφαρμόζει απροκάλυπτα τις νεοφιλελεύθερες εμμονές της ΝΔ, μέσω πολιτικών που πλήττουν το δημόσιο συμφέρον, φέρνοντας από το παράθυρο τις απαιτήσεις των δανειστών που καταφέραμε να αποκρούσουμε τα προηγούμενα χρόνια. 

 

Όταν τα 10 περιφερειακά λιμάνια, τα προηγούμενα πέντε χρόνια, ανατάχθηκαν, με αποτέλεσμα να καταστούν κερδοφόρα, τώρα βρισκόμαστε μπροστά στην αποφασισμένη πολιτική της Κυβέρνησης να τα ιδιωτικοποιήσει, να τινάξει στον αέρα την περιφερειακή δυναμική της χώρας στους τομείς της ναυτιλίας, της κρουαζιέρας και της ναυπηγοεπισκευής, αλλά και να στερήσει από την εθνική οικονομία σημαντικούς πόρους και εργαλεία ανάπτυξης.

 

Όταν επίσημα, το Υπουργείο Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των 10 Περιφερειακών Λιμανιών της χώρας, εμείς απαντάμε ότι μετά την έξοδο από τα Μνημόνια η κυβέρνηση θα έπρεπε να σχεδιάζει την ανάπτυξη, βασιζόμενη στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα της χώρας και  των υποδομών της. Οι τοπικές κοινωνίες τώρα πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο.