Πρωτοσέλιδα

 

 

 

 

 

Από τον Σεπτέμβριο του 2019 -  το Γυμνάσιο Κεραμωτής συμμετέχει στο διετές Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, Δράση ΚΑ229 - Στρατηγική Σύμπραξη αποκλειστικά μεταξύ σχολείων και με θέμα “AFTER-SCHOOLCLUBSTOINCREASEMOTIVATION  ANDPREVENTDROPOUT,μαζί με άλλα τέσσερα σχολεία της Ευρώπης ήτοι: το συντονιστικό σχολείο του προγράμματοςSzkolaPodstawowaimK. Makuszynskiego w Pacanowie απότηνΠολωνία, τοUtenos Vyturiu progimnazija  τηςΛιθουανίας,

το Osnovno U4ilishte “Geo Milev"  τηςΒουλγαρίας  καιτοYavuz Selim Ortaokulu“Kasim Sacide Ener Ortaokulu”τηςΤουρκίας.

 

Την εβδομάδα, από Τετάρτη  12  έως και  Κυριακή 16 Ιουνίου, το Γυμνάσιο Κεραμωτής είχε με τη σειρά του, την τιμή και την χαρά, να φιλοξενήσει την δεύτερηLTTA (Learning, Teaching, Training Activities) του υλοποιούμενου project.

 

Στο χώρο του σχολείου πραγματοποιήθηκε γιορτή καλωσορίσματος, όπου μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν, διασκέδασαν με τη συνοδεία παραδοσιακής μουσικής, χόρεψαν και απόλαυσαν το μπουφέ που επιμελήθηκαν με ιδιαίτερη αγάπη και φροντίδα οι γονείς των μαθητών μας.

 

 

Παιδιά  από συνεργαζόμενες χώρες φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών/ριών του σχολείου μας, με στόχο την πολιτισμική αλληλεπίδραση, τη φιλία, την καλλιέργεια του πολιτισμού, της ειρήνης και την ανάδειξη της ελληνικής φιλοξενίας ακόμη και στις συνθήκες οικονομικής κρίσης της χώρας μας.

 

Το πρόγραμμά περιείχε εν συντομία τις παρακάτω δράσεις:

 

Τετάρτη, 12.06.2019 - Κεραμωτή

Συμμετοχή σε σεμινάριο ψυχολογίας για την ενίσχυση ταυτότητας των παιδιών και την ανταλλαγή απόψεων μέσα από γόνιμους διαλόγους. Παρακολούθηση διαλέξεων από ειδικούς επιστήμονες - ψυχολόγους και συμμετοχή σε συζητήσεις και στρογγυλά τραπέζια με θέματα του project. Μεθοδολογίες υλοποίησης του σχολείου σχετικά με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και θετικοί επηρεασμοί στα κίνητρα των μαθητών. Ανταλλαγή και ενδυνάμωση εμπειριών για τους τρόπους παρακίνησης των μαθητών.

 

Παρακολούθηση εργαστηρίων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Κέντρο Πληροφόρησης Δέλτα Νέστου με  διεξοδική ενημέρωση για την περιοχή και το εθνικό πάρκο. Επίσκεψη στο παραποτάμιο δάσος και συμμετοχή σε βιωματικά παιχνίδια.

 

Πέμπτη, 13.06.2019 - Θάσος  

Αρχαίο  Θέατρο και  Αρχαιολογικό Μουσείο Λιμένα – Αρχαία Αγορά. Περιήγηση και γνωριμία με την περιοχή.Δραστηριότητες και παιχνίδια περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα το νερό.

 

Παρασκευή, 14.06.2019 - Δράμα

Περιήγηση στην Αρχαιολογική Περιοχή των Φιλίππων. Οινοποιείο Λαζαρίδη (κοινότητα Αγοράς). Πόλη της Δράμας και πηγές νερού Αγίας Βαρβάρας. Επίσκεψη στον ποταμό και στο σπήλαιο του Αγγίτη. Πηγές και υδατοκαλλιέργειες στο Κεφαλάρι της Δράμας 

 

 

Σάββατο, 15.06.2019 – Ουρανούπολη

Περιήγηση από θαλάσσης, γνωριμία  και ιστορική αναφορά σε οκτώ μοναστηριακούς τόπους του Αγίου Όρους 

 

 

Κυριακή, 16.06.2019 - Καβάλα

Επίσκεψη στο Imaret, στο σπίτι του Μοχάμεντ Αλί και στο φρούριο της πόλης. Περιήγηση στην περιοχή της Παναγίας.  Μουσείο Καπνού και γνωριμία με την πόλη της Καβάλας.

 

Πέρα από το βασικό στόχο του project που αφορούσε στη συνάντησή, δηλαδή την ενίσχυση της ταυτότητας των παιδιών μέσω προγραμμάτων και δράσεων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – με σκοπό πάντα την αποφυγή της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης,  μεγάλη σημασία δόθηκε επίσης: 

 

Øστην καινοτομία, τη συνεργασία, τη απόκτηση εμπειριών, τη ανταλλαγή ιδεών και απόψεων και την αλληλεγγύη μεταξύ των λαών της Ευρώπης. 

Øστη γνώση της κουλτούρας και της εθνικής γλώσσας των συμμετεχόντων μαθητών

Øστις ομοιότητες και διαφορές των παιδιών που θα επικοινωνήσουν και θα συνεργαστούν και στους δεσμούς φιλίας που θα προκύψουν μέσα από κοινές δραστηριότητες και  πρακτικές.

Øστην καλλιέργεια της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης, της φαντασίας και του συναισθήματος, εργαλεία άκρως απαραίτητα για τη συγκρότηση της ολοκληρωμένης προσωπικότητας και της περεταίρω εξέλιξης των μαθητών μας σε Ευρωπαίους ενεργούς πολίτες.

Øκαι τέλος στην αλλαγή της στάσης και θεώρησης των παιδιών σε θέματα πολυπολιτισμικού σεβασμού και αλληλεγγύης.